پروفسور سمیعی: ادعای مداوای بیماران مغز و اعصاب با سلول های بنیادین خیانت به جامعه پزشکی است
9/26/2016 2:00:01 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

ساری- ایرنا - رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحان مغز و اعصاب معتقد است: هر کشوری که ادعای مداوای بیماران مغز و اعصاب را با استفاده از سلول های بنیادین داشته باشد، به جامعه پزشکی خیانت کرده است.

پروفسور سمیعی یکشنبه شب در نشست خبری در ساری گفت: هنوز تحقیقات استفاده از سلول های بنیادین در مداوای بیماری های مغز و اعصاب در دنیا به نتیجه مثبتی نرسیده است.
وی در ادامه توضیح داد: البته تحقیقات و آزمایش ها در حوزه سلول های بنیادین برای مداوای بیماران مغز اعصاب و نخاع در حال انجام است و تاکنون تمامی نتایج منفی بوده است.
رئیس بیمارستان علوم عصبی هانوفر آلمان ادعای مداوای بیماران مغز و اعصاب با سلول های بنیادین را نوعی تجارت پزشکی دانست و تاکید کرد که باید از این کار جلوگیری شود.
** تاکید به تخصیص بودجه لازم برای تحقیقات علمی
پروفسور سمیعی با تاکید بر لزوم تخصیص بودجه برای تحقیقات علمی بویژه در زمینه علوم پزشکی از سوی دولت، اضافه کرد: این موضوع در جمهوری اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
او نقش رسانه را در ترغیب دولت ها برای اختصاص بودجه بیشتر تحقیقاتی مهم توصیف کرده و افزود: رسانه ها در کاربردی کردن نتایج تحقیقات علمی هم نقش اساسی ایفا می کنند.
پروفسور سمیعی در ارزیابی ضریب تشخیص، جراحی موفق در درمان بیماری های مغز و اعصاب بویژه ستون فقرات و نخاع در دنیا گفت: کمتر از 50 درصد جراحی های مغز و اعصاب درسطح جهان بدون تشخیص صحیح صورت می گیرد.
رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب با بیان اینکه بیشتر این جراحی ها نتایج منفی برای بیماران در پی دارند، توضیح داد: موضوع تشخیص و درمان بیماری های ستون فقرات در علم پزشکی به مثابه جنگلی است که در آن نمی توان به درستی به نتایج صحیح دست یافت.
وی وضعیت علم و دانش در نظام جمهوری اسلامی را مطلوب ارزیابی کرده و درعین حال اضافه کرد: اینکه خانواده های ایرانی فرزندان خود را فقط به سمت رشته های پزشکی و مهندسی تشویق می کنند، یک ضعف محسوب می شود.
پروفسور سمیعی در ادامه افزود: البته امروز کشورهای دنیا نسبت به پیشرفت های علمی ایران پی برده اند که ایران اندیشمندان بزرگی را به ملت های مختلف دنیا معرفی کرده است.
وی گفت: امروز بشریت به فرهنگ و دانش بالای ملت ها افتخار می کند و عشق می ورزد و من نیز به عنوان یک ایرانی در دنیا به کمک بشریت در حوزه جراحی مغز و اعصاب می روم.
او در ادامه اضافه کرد: مردم ایران در هر کجای دنیا باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند، اما دلم برای افرادی که با هر درجه ای از دانش و علم به آمریکا مهاجرت کرده اند، اما در غربت زندگی می کنند، می سوزد.
رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب روز یکشنبه به مازندران سفر کرد.
پروفسور سمیعی با حضور در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن دیدار با اساتید و دانشجویان این دانشگاه به بحث و تبادل نظر با آنان پرداخت.
وی در این دیدار سمت استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران را دریافت کرد و به مدت پنج سال استاد افتخاری این دانشگاه شد.
پروفسور سمیعی در این سفر همچنین چندین بیمار مغز و اعصاب مازندران را به صورت رایگان ویزیت و در همایش خیرین سلامت استان شرکت کرد.

9507020


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services