استفاده از روش درمانی مولکولی هدفمند در سرطان پروستات و غددی - عصبی
11/27/2015 5:37:46 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

بوشهر - ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات هسته ‌ای خلیج‌ فارس بوشهر گفت: روش درمانی مولکولی هدفمند به عنوان جدیدترین روش در درمان سرطان‌های پیشرفته پروستات و غددی - عصبی برای نخستین بار در کشور در این مرکز به اجرا درآمده است.

به گزارش ایرنا، پروفسور مجید اسدی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: با هماهنگی و همکاری سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، بخش پزشکی هسته‌ ای بُن آلمان و استادان بخش سرطان ‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به کارگیری مقدماتی روش‌های درمانی مولکولی هدفمند با پذیرش بیماران نیازمند بطور منظم آغاز شد.
وی اظهار کرد: در این روش نوین درمانی که ترانوستیک (Theranostics) نام دارد فرایند درمانی و نحوه عملکرد بر سلول ها هدفمند و قابل رصد است به شکلی که داروی تزریق شده برای درمان تنها بر سلول های سرطانی تاثیر دارد و سلول های سالم را بر خلاف روشهای شیمی درمانی از بین نمی برد و عوارض کمتری دارد.
اسدی اضافه کرد: این روش‌ نوین درمانی تنها درچند کشور پیشرفته و با هزینه ‌بیش از 300میلیون ریال برای هر دوره درمانی که شامل چهار دوره است به کار گرفته می‌ شود.
اسدی در ارتباط با هزینه ‌های روش درمانی مولکولی هدفمند در ایران گفت: در ایران هم اکنون فقط در بوشهر درمان بیماران با این روش با همکاری سازمان‌های مرتبط با هزینه‌ای معادل یک‌ دهم هزینه‌ کشورهای دیگر قابل انجام است.
وی بیان کرد: تومورهای پیشرفته پروستات در حدود 20 درصد و تومور‌های غددی - عصبی بیش از 40 درصد زیرگروه سرطان‌های مختلف بدن مانند دستگاه گوارش، لوزالمعده، ریه، مغز و فوق کلیه را شامل می ‌شود.
اسدی یادآور شد: با توجه به گسترش بیماری‌ های سرطانی و نیاز مبرم به استفاده از روش‌های نوین درمانی امیدواریم در دیگر مناطق کشور نیز برای این موارد اقدام شود.
وی با اشاره به مراجعه 80 درصدی بیماران خارج از استان برای تشخیص بیماری و درمان به استان بوشهر افزود: درنیمه نخست امسال 200 بیمار از مناطق مختلف کشور و کشورهای همسایه در مرکز ید درمانی و رادیو نوکلوئید بوشهر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر درمان شدند.
اسدی، درمان بیماران با سرطان‌های مقاوم به ید و رادیواکتیو برای نخستین بار در خاورمیانه، سرطان‌های تمایزیافته تیروید، درمان با ام آی بی جی ( MIBG ) برای بعضی از تومورهای کودکان، سرطان‌های پیشرفته غددی عصبی، درمان سرطان پیشرفته پروستات، روماتسیم پیشرفته مفاصل، بیماری پرکاری تیروید با مواد رادیواکتیو و سرطان متاستازی استخوان با مواد رادیو اکتیو ازجمله مواردی است که در مرکز تحقیقات هسته‌ ای خلیج‌فارس بوشهر با موفقیت انجام‌ شده است.
وی افزود: بیماران برای دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر می ‌توانند به وب‌ سایت مرکزید درمانی و رادیو نوکلوئید بوشهر به آدرس http://nmmi.ir مراجعه کنند.

خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

9607132


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services