شبیه سازی حس لامسه با استفاده از یک الگوی رایانه ای
12/6/2015 8:55:52 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران- ایرنا- محققان آمریکایی الگوی رایانه ای ابداع کردند که می تواند واکنش رشته های عصبی دست به تحریکات پوست را شبیه سازی کند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، این الگوی رایانه ای که توسط محققان دانشگاه شیکاگو ساخته شده است، واکنش بیش از 12 هزار و 500 رشته عصبی را با درنظرگرفتن مکانیک های پوست در زمانی که تحت فشار قرار می گیرد یا روی اشیا حرکت می کند، با دقت میلی ثانیه شبیه سازی می کند.
این نرم افزار به محققان اجازه می دهد تا چگونگی واکنش رشته های عصبی را در زمان تماس پوست با اشیا مشاهده کنند. همچنین محققان با استفاده از این الگو می توانند نحوه واکنش عصب به لمس را بهتر درک کنند و از آن برای ایجاد احساسات واقعی در دست های بیونیک برای افراد قطع عضو شده استفاده کنند.
'اسلیمن بنسمایا' استادیار زیست شناسی ارگانیسمال و آناتومی در دانشگاه شیکاگو و محقق برتر این تحقیق گفت: هرچه درباره نحوه واکنش رشته های عصبی به تحریک پوست دست می دانیم، در این الگو قرار داده شده است. با استفاده از این الگو می توان مشاهده کرد که چگونه تمام این رشته های عصبی با هم کار می کنند تا موجب بروز لامسه شوند.
جزئیات این الگو هفته جاری در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

مترجم: درنا محمدیان ** انتشار: ناهید شفیعی

9607170


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services