حدود 70 درصد موارد تعویض مفصل زانو در زنان انجام می شود
12/4/2017 11:18:07 PM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران- ایرنا- دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران با بیان این که حدود 70 درصد موارد تعویض مفصل زانو در زنان انجام می‌شود، گفت: هر سال حدود 10 هزار تعویض مفصل زانو در کشور صورت می گیرد که معمولاً آرتروز زانو بیشترین دلیل این جراحی ها است.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی، دکتر محمدحسین ابراهیم زاده در مورد شایع‌ترین بیماری‌های مرتبط با زانو اظهار داشت: آرتروز یا ساییدگی مفصل زانو در سنین سالمندی و از دهه 50 زندگی به بعد بروز می‌یابد و در واقع این بیماری از شایع‌ترین مشکلات مرتبط با زانو است.
وی افزود: آرتروز یا ساییدگی مفصل زانو، کاهش سطح کیفیت زندگی، افزایش وزن و بیماری های ثانویه را به همراه دارد؛ همچنین در جوانان آسیب های ورزشی می‌تواند دلیل بروز آرتروز باشد.
دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران گفت: درمان این بیماری بستگی به شدت آن دارد که در مراحل پیشرفته تعویض مفصل زانو انجام می‌شود؛ زنان بیشتر با این مشکلات مواجه هستند به طوری که تعداد زیادی از جراحی‌های مفصل زانو را به خود اختصاص داده‌اند.
ابراهیم زاده تاکید کرد: پوکی استخوان، سبک زندگی شهری و کاهش فعالیت های بدنی در زنان می‌تواند سبب افزایش احتمال بروز آرتروز زانو در آنان باشد.
دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران افزود: جامعه ایرانی رو به سالمندی پیش می‌رود و این مساله از احتمال افزایش نیاز به عمل تعویض مفصل زانو در کشور طی سال های آینده نشان دارد؛ به طوری که پیش بینی می شود تعویض مفصل زانو در 5 تا 10 سال آینده به 30 هزار مورد در سال برسد.
ابراهیم زاده با بیان این که بیمه‌ها هزینه‌ جراحی تعویض مفصل زانو را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که هزینه خرید پروتز هفت تا 10 میلیون تومان است؛ بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود که این جراحی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
متخصص جراحی زانو و آرتروسکپی گفت: حدود 100 متخصص جراحی زانو در کشور فعال هستند و انواع جراحی های پیچیده زانو را به صورت تخصصی برای بیماران انجام می‌دهند.
وی افزود: راه اندازی دوره های آموزشی تکمیلی فلوشیپ تخصصی جراحی زانو در دانشگاه‌های بزرگ کشور و برگزاری کنگره های بین المللی جراحی زانو و تعویض مفصل توسط انجمن جراحی زانو و آرتروسکوپی ایران نقش مهمی در بهبود و ارتقای سطح خدمات درمانی جراحان ارتوپدی کشور داشته است به طوری که تمام جراحی های ارتوپدی و تعویض مفصل و آرتروسکوپی در ایران هم سطح مراکز تخصصی بین المللی آمریکا، کانادا و اروپای غربی انجام می شود.
پنجمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران در روزهای 25 تا 28 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش با حضور صدها صاحب نظر و متخصص جراحی زانو از پنج قاره جهان در جزیره کیش برگزار می شود.

تنظیم: ناهید شفیعی **انتشار: محتشمی پور

9609061


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services