اضطراب می تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر باشد
1/15/2018 11:08:42 PM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

تهران-ایرنا- محققان آمریکایی به تازگی متوجه شده اند که علائم اضطراب می تواند یک نشانگر پویای ابتلا به مراحل اولیه بیماری آلزایمر باشد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس الرت، نتیجه این مطالعه نشان داده است که علائم در حال افزایش اضطراب با افزایش سطوح بتا آمیلوئید - یک پروتیین مرتبط با بیمار آلزایمر- در مغز افراد مسنی که عملکرد شناختی عادی دارند، ارتباط دارد.
محققان مدتهاست که عوامل خطرسازی که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهند - از جمله وضعیت های عصبی مانند افسردگی - مطالعه کرده اند. اکنون انها می گوید که علائم اضطراب می تواند یک علامت پویای ابتلا به مراحل اولیه این بیماری باشد.
بیماری آلزایمر شکلی از زوال عقل است که با بروز مشکلاتی در حافظه و فکر کردن و نیز تغییراتی در رفتار مشخص می شود.
مطالعات قبلی نشان داده اند افسردگی و اضطراب می توانند شاخص هایی برای ابتلا به آلزایمر باشند زیرا علائم این وضعیت های سلامت روانی اغلب در مراحل اولیه این بیماری بروز می کند.
اکنون محققان بیمارستان زنان و بریگام آمریکا در این مطالعه این موضوع را مورد بررسی قرار دادند که آیا بتا آمیلوئید نقشی در این ارتباط دارد یا خیر.
محققان در این مطالعه 270 فرد مسن 62 و 90 ساله را که عملکرد شناختی عادی داشتند، مورد بررسی قرار دادند. محققان به منظور تعیین سطح بتا آمیلوئید در مغز این افراد، تمامی آنها را در ابتدای این مطالعه و سالانه در طول یک پیگیری 5 ساله تحت توموگرافی انتشار پوزیترون قرار دادند.
این مطالعه نشان داد، افراد مسنی که در طول این 5 سال پیگیری افزایش سطح اضطراب داشتند از سطوح بتا آمیلوئید بالاتری نیز در مغز خود برخوردار بودند.
محققان می گویند: این موضوع نشان می دهد که بدتر شدن اضطراب می تواند علامت اولیه ابتلا به بیماری آلزایمر باشد.
محققان خاطر نشان کردند: درصورتیکه تحقیقات آتی نیز اضطراب را به عنوان یک شاخص اولیه نشان دهند، این موضوع نه تنها برای شناسایی افرادی که در مراحل اولیه ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند حائز اهمیت است بلکه برای درمان زودهنگام این بیماری و بطور بالقوه کند کردن و یا پیشگیری از روند این بیماری در مراحل اولیه نیز حائز اهمیت است.

مترجم: درنا محمدیان** انتشار: گلشن

9610096


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services