اول مهر ماه
9/2/2008 4:51:24 AM

سالگرد در گذشت زيگموند فرويد

فروید استاد علم روانشناسی ودانشمند بزرگ روانشناسی اطریش  در چنین روزی در سال 1939 میلادی دار فانی را وداع گفت . فروید در طول عمر خود توانست رهیافت جدید از علم روانشناسی را پایه گذاری کرده  و علم روانکاوی را بطور مدون به جهانیان عرضه سازد . او در بسیاری از آثار خود مبنای عقده های فروکوفته افراد را ناشی از فروکوفتگی میل جنسی در اشخاص می دانست و معتقد بود تا در این مسیر تحولاتی رخ ندهد عقده های روانی در  درون شخص باقی خواهند ماند  . وی حتی بسیاری از امیال روحی انسان ها را ناشی از همین میل جنسی می دانست . فروید در سن هشتاد و سه سالگی  دار فانی را وداع گفت .

برگرفته از سايت خبرگزاري مهر

 

سالگرد در گذشت زيگموند فرويد

۶۷سال پيش در چنين روزي زيگموند فرويد، روانشناس اتريشي و پدر دانش روانكاوي درگذشت.

فرويد، طي سال‌ها تحقيق و نيز كار باليني براي درمان بيماران مبتلا به انواع نابساماني‌هاي رواني، نظريه روانكاوي را تدوين كرد.

نظريه‌اي كه نه فقط شامل كشفياتي بزرگ همچون اهميت ضمير ناخودآگاه در رفتار انسان‌ها، عقده اديپ، ماهيت و معناي نمادين رويا و تبارشناسي روان رنجوري است، بلكه همچنين تاملات او درباره نهادهاي تمدن بشري و هنر و اخلاق را نيز در برمي‌گيرد.

گرچه در نگاه نخست، روانكاوي به طور خاص روشي براي راه بردن به سرچشمه‌هاي ناپيداي رنج‌هاي رواني افراد و پايان دادن به آلام روحي آنان به نظر ميرسد، اما از گستردگي و تنوع كم نظير آثار فرويد پيداست كه روانكاوي، علاوه بر ارزش درماني اين نظريه، همچنين ابزاري است براي كندوكاو و تبيين مسائل فرهنگي جوامع بشري.

از اين حيث، فرويد، ادامه‌دهنده راه همه انديشمنداني است كه در عصر جديد، جايگاه رفيع انسان را از عرش به زير كشيدند.

 

سالروز تولد الكساندر يرسين

۲۲سپتامبر ‪ ۱۴۳سال پيش، "الكساندر يرسين"، باكتري شناس سوييسي‌الاصل فرانسوي، ديده به جهان گشود.

او يكي از كاشفان باسيل عامل طاعون پاستورلاپستيس ( كه يرسينيا پستيس نيز ناميده مي‌شود،)است. وي در سال ‪ ۱۸۹۴و در جريان اپيدمي بيماري طاعون در هنگ كنگ، موفق به جداسازي باسيل عامل بيماري شد.

برگرفته از سايت خبرگزاري ايرنا

 

سالروز تولد چارلز هوگينز

دكتر چارلز هوگينز Charles Huggins جراح كانادايي ـ آمريكايي كه راه درمان سرطان پروستات را يافت 22 سپتامبر سال 1901 در كانادا به دنيا آمد. وي با هورمون تراپي راه درمان سرطان پروستات را ارائه داد و به خاطر همين كشف برنده جايزه نوبل سال 1966 شد. وي در مراسم دريافت اين جايزه گفت كه سرطان پروستات كه يك بيماري مردانه است اگر زود تشخيص داده شود صد در صد درمان پذير است. دكتر هوگينز 96 سال عمر كرد.

برگرفته از سايت www.iranianshistoryonthisday.com



منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services