63درصد مردم انگلیس چاق هستند
11/14/2017 2:47:10 AM

خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

لندن - ایرنا - سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در تازه ترین گزارش خود هشدار داد که 63 درصد مردم انگلیس چاق هستند و مردم انگلیس ششمین کشور سنگین در میان کشورهای توسعه یافته به شمار می رود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، این سازمان بین المللی اعلام کرد، انگلیسی ها چاق ترین مردم اروپای غربی هستند طوریکه روند آن سریع تر از هر کشور توسعه یافته دیگری رو به افزایش است.
بر اساس این گزارش، میزان چاقی در انگلیس طی دو دهه گذشته دوبرابر شده، اما این روند در کشورهایی همچون استرالیا و یا کانادا ثابت و یا رو به کاهش بوده است.
این گزارش می افزاید، آمار مستی در میان نوجوانان انگلیسی و ابتلا به سرطان بالا است و این کشور از کمبود پزشک و پرستار به شدت رنج می برد.
بر اساس این گزارش، شمار پزشکان در انگلیس 18 درصد و پرستاران 12 درصد زیر حد میانگین است.
مارک پیرسون معاون مدیر در امور اجتماعی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در این گزارش بیان کرد که افزایش آمار چاقی در انگلیس ناشی از تاثیر فیلم های آمریکایی است.
وی افزود: مردم انگلیس بیش از سایر کشورهای اروپایی از آمریکا خط می گیرند و مساله چاقی را جدی نمی گیرند.
در سال 1996 تنها 21 درصد از مردم انگلیس چاق بودند، گذشت زمان و عدم رسیدگی به سلامت مواد غذایی باعث شده که این آمار صعود غیر قابل باوری پیدا کند و این ارقام بدون در نظر گرفتن گروه سنی کودک و جوان، تنها برای میانسالان صدق کند.

انتشار دهنده: عبدالله غفاری

9608080


منوی پایگاه
Skip Navigation Links
 
 
                      

    صفحه اول   درباره پایگاه   راهنما   نقشه پایگاه  تماس با پایگاه
Copyright  © 2002-2008 Iran Electronic Medical Services